Monday, October 19, 2015

RIADAH KPIPM : FUTSAL NIGHT 2015 "Malam Bersama Semua"

       
FUTSAL NIGHT : MALAM BERSAMA SEMUA

         Pada tanggal 15 okotber 2015 yang lalu, Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2015/2016 (BTKKR) telah mengadakan program Futsal Night kepada seluruh anak-anak Perak Mesir bagi mengeratkan ukhuwah antara satu sama lain di samping mengumpulkan anak-anak Perak di sekitar Kaherah dan juga muhafazah.

          Malam Rabu tersebut telah menyaksikan kehadiran lebih 100 orang anak-anak Perak bagi menjayakan program Futsal Night anjuran BTKKR ini. Anak-anak Perak dibahagikan kepada 14 kumpulan yang disusun mengikut nama buah-buahan di dalam bahasa arab seperti tuffah, mauz, bittikh dan sebagainya.

          Futsal pada kali ini tidak dapat meneruskan perlawanan separuh akhir dan akhir kerana kesuntukan masa. Jadi pemenang adalah mengikut kumpulan yang telah diberikan. Kumpulan A telah dimenangi oleh kumpulan Karoz dan naib johan, kumpulan Mauz, manakala bagi kumpulan B, johan kumpulan jatuh kepada kumpulan Farowlah dan naib johan, kumpulan I’nab. Seterusnya berlangsung penyampaian hadiah kepada semua kumpulan oleh Pegawai Atase Pendidikan Negeri Perak, Ustaz Munawer bin Mohd Noh diiringi oleh Yang Dipertua KPIPM 2015/2016, Ustaz Mohammad Ainuddin bin Mohd Ishak.

           Selesai majlis penyampaian hadiah, kesemua anak Perak pulang menaiki pengangkutan yang telah disediakan oleh pihak KPIPM. Semoga program seperti ini dapat dilangsungkan lagi pada masa yang akan datang.








BERILMU, BERAMAL, IKHLAS 
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN MELESTARIKAN KESATUAN"

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...