Sunday, April 13, 2014

TAFAQQUH AN-NISA' : GILAP BAKAT MAHASISWI.


Sabda Nabi Muhammad S.A.W:
 “Siapa yang dikehendaki Allah padanya kebaikan,maka Allah memberi kefahaman dalam agama”.



Kaherah - 10 Mac :  Biro Pelajaran dan Ilmiah Keluarga Pelajar-Pelajar Islam Perak Mesir Sesi 2014 untuk kesekian kalinya mengadakan kelas pengajian Tafaqquh An-Nisa'  sebagai ahli-ahli Perak khususnya akhawat untuk menambah ilmu dan thaqafah dalam diri. Kelas pengajian Tafaqquh An-Nisa' pada sesi kali ini menampilkan tenaga pengajar dari kalangan mahasiswi Perak sendiri. Antara objektif yang ingin dibawa oleh Biro Pelajaran dan Ilmiah pada sesi kali ini adalah melahirkan mahasiswi yang berkemahiran dalam segenap sudut terutamanya dari sudut pengucapan awam dan membaca kitab bahasa arab melalui pembentangan kutaib bertepatan dengan tema HEWI PMRAM " Keunggulan Syakhsiah Tunjang Wahdah ".

Kelas pengajian Tafaqquh An-Nisa' ini dimulakan dengan pembentangan kutaib " LASNA FI ZAMAN ABRAHAH " oleh Ustazah Norul Aimi binti Mohd Radzi, mahasiswa Tahun 3, Kuliyyah Usuluddin ( Hadis ), Universiti Al-Azhar Kaherah. Kelas pengajian ini diadakan di Dewan Mini Wisma B pada setiap Khamis selepas solat Asar.

Pihak KPIPM berharap agar semua ahli dapat mengambil manfaat melalui medium yang telah disediakan oleh persatuan demi melahirkan mahasiswi bertaqwa, berilmu dan berthaqafah serta berfikrah yang jelas dalam mendepani masa hadapan.



BERILMU, BERAMAL, IKHLAS 

KEUNGGULAN SYAKHSIAH, TUNJANG WAHDAH
MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN.



No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...